Google Formlar Nasıl Kullanılır?

Katılım
3 Eyl 2021
Mesajlar
209
Aldığı beğeni
1
Puanları
18
Konum
Kütahya
Ticaret: 0 / 0 / 0
  • Google Formları kullanmak için ilk önce tarayıcınızda Google üzerinden Gmail ile oturum açmanız gerekmektedir.
  • Oturum açtıktan sonra google.com adresinden sağ üstteki menüden Google Uygulamalarından daha fazla diyerek buradan Google Formlara tıklayınız ve açılan sayfada Google Formalara Git butonuna tıklayınız.
  • Yeni bir Google Form oluşturmak: Yeni bir Google Form dosyası oluşturmak için sağ alttaki kırmızı renkli artı butonuna basmanız gerekmektedir. Bu butona tıkladığınızda boş bir Form dosyası açılacaktır.
  • Ortak çalışma başlatmak: Eğer farklı kullanıcılarla ortak çalışma yürütmek istiyorsanız sağ üstte Diğer seçeneğinden Ortak Çalışan Ekle seçeneği form çalışmanıza farklı kullanıcılar da ekleyebilirsiniz.
  • Farklı türde sorular eklemek: Yeni Form oluşturduğunuzda karşınıza soru hazırlama penceresi gelecektir. Formunuza farklı türde sorular eklemek isterseniz soru hazırlama penceresinin sağ tarafından soru türünü kısa cevaplı, paragraf(uzun cevaplar almak için), çoktan seçmeli(tek cevabı olan sorular), onay kutuları veya açılır menü şeklinde sorular ekleyebilirsiniz.
  • Temayı değiştirmek: Formunuzun temasını değiştirmek isterseniz sağ üstteki Renk Paleti butonunu kullanabilirsiniz. Bu butona tıkladığınızda isterseniz renk isterseniz de görselli tema ekleyebilirsiniz.
  • Formun önizlemesi: Hazırladığınız Formu ön izlemede görmek için sağ üstteki önizleme butonunu kullanabilirsiniz. Önizleme butonuna tıkladığınızda hazırlamış olduğunuz Formu, yeni sekmede kullanıcılara nasıl göründüğüne bakabilirsiniz.
  • Form ayarları: Formunuzla ilgili ayarlamaları yapmak için yine sağ üstteki ayarlar düğmesini kullanabilirsiniz. Ayarlar düğmesini kullanarak formunuzla ilgili genel ayarları(e-posta toplama ayarları gibi), soru sıralamaları ile ilgili ayarlar ve sorulara puan değeri atama ile ilgili ayarları buradan yapabilirsiniz.
  • Formu hedef kitleye göndermek: Form hazırlama işleminiz bitince cevaplandırılmak üzere hedef kitleye uygulamak için sağ üstten Gönder butonuna tıklayıp dilerseniz Formu e-posta ile dilerseniz formunuzun paylaşım adresini kopyalayarak ya da direk Sosyal Medya üzerinden paylaşarak hedef kitleye ulaştırabilirsiniz.
  • Formunuzda düzeltme veya ekleme işleminiz bitince herhangi bir kaydetme işlemi yapmanıza gerek yoktur. Hazırlamış olduğunuz Form Google Drive üzerinde otomatik kaydedilmektedir.
  • Yanıtlara ulaşmak: Hedef kitlenizden yanıtları topladıktan sonra Google Formunuz üzerinden Yanıtlar sekmesinden analizleri ile birlikte bu yanıtları görebilirsiniz. Daha detaylı gözlem yapmak isterseniz yanıtları E-Tablolar üzerinde açarak da inceleyebilirsiniz.
 
Üst