Google Search Console Arama Terimleri Sözlüğü
Search Console'daki raporlar, Google Arama düzeninin genel ana hattına göre düzenlenmiştir: İçerik ilk olarak taranır (keşfedilir), ardından dizine eklenir (ayrıştırılır ve içeriği analiz edilir), bundan sonra web sitesi sahibi olarak siz, sitenizde gerçekleşen arama trafiğini analiz eder ve ayrıca, arama sonuçlarının kullanıcıya nasıl gösterildiğini veya başka sitelere nasıl bağlantı verdiğini dikkate alırsınız.
Tarama
Google’ın web tarayıcıları, içeriği ziyaret etmek ve dizine eklemek için herkes tarafından kullanılabilen URL'lerin bir listesini oluşturmak üzere bağlantıları ve site haritalarını izler. Bu, Google arama sonuçlarına eklenme sürecinin ilk adımıdır.
URL'leri ziyaret etme, içeriği analiz etme ve her bir sayfayı anlama süreci. Bu süreç, Google'ın bir kullanıcı sorgusu için en iyi arama sonuçlarını belirlemesine yardımcı olur.
Sayfanızın aramada nasıl görüneceği.
Search Console'daki raporlar, Google Arama düzeninin genel ana hattına göre düzenlenmiştir: İçerik ilk olarak taranır (keşfedilir), ardından dizine eklenir (ayrıştırılır ve içeriği analiz edilir), bundan sonra web sitesi sahibi olarak siz, sitenizde gerçekleşen arama trafiğini analiz eder ve ayrıca, arama sonuçlarının kullanıcıya nasıl gösterildiğini veya başka sitelere nasıl bağlantı verdiğini dikkate alırsınız.
Tarama
Google’ın web tarayıcıları, içeriği ziyaret etmek ve dizine eklemek için herkes tarafından kullanılabilen URL'lerin bir listesini oluşturmak üzere bağlantıları ve site haritalarını izler. Bu, Google arama sonuçlarına eklenme sürecinin ilk adımıdır.
- Mülk
Search Console hesabınıza eklediğiniz bir web sitesi için genel bir terim. Hesap ana sayfanızda mülklerinizin bir listesini görebilirsiniz. - Doğrulama
Search Console hesabınızda belirtilen web sitesinin sahibi olduğunuzu kanıtlamak için. Bir mülke ait verileri görmeye başlayabilmeniz için mülkün doğrulanmış olması gerekir. Bir siteyi Search Console hesabınıza ekledikten sonra doğrulamanız istenir. - Googlebot
Google'ın web tarayıcısı. Google'ın, farklı cihazlarda arama yapan kullanıcılar için farklı arama sonuçlarını hesaplamak üzere sayfalarınızı bu cihaz türleri (akıllı telefon, özellikli telefon veya masaüstü bilgisayar) olarak isteyen birkaç farklı Googlebot'u vardır. - Standart
Aynı sayfayı farklı URL'lerde barındırıyorsanız arama sonuçlarınız, bu yinelenen sayfalar arasında etkisini kaybedebilir. Örneğin, http://example.com/köpekler ve http://www.example.com/köpekler adresindeki sayfalarınız aynı olabilir. Bir arama da yalnızca tek bir sayfaya göre her bir sayfa için ayrı, daha düşük sıralamalı sonuçlar gösterebilir. Bu durumda, Google'a bu sayfaların aynı olduğunu bildirmeniz ve bir tanesini arama sonuçlarında gösterilmesi için standart (resmi sayfa) olarak seçmeniz gerekir. Site haritası, HTML etiketleri veya Search Console ayarlarını kullanarak standart sayfaları veya siteleri belirtin. - robots.txt
Sitenizde bulunan ve Google'a hangi sayfaların indekse eklenmeyeceğini veya arama sonuçlarında gösterilmeyeceğini bildiren dosyanın adı. - Site Haritası
Google'ın bir web sitesini taramaya başlamak için başlangıç konumları olarak kullandığı, sitenizdeki URL'lerin bir listesi. Site haritası, web sitesinde depolanan bir veya daha fazla dosyada bulunur.
URL'leri ziyaret etme, içeriği analiz etme ve her bir sayfayı anlama süreci. Bu süreç, Google'ın bir kullanıcı sorgusu için en iyi arama sonuçlarını belirlemesine yardımcı olur.
- Kaynak
Web sayfası genellikle CSS, JavaScript'ler ve resimler gibi birçok ek kaynak yükler. Googlebot'un, dizine ekleme sürecinde sayfanın anlamını etkileyen kaynaklara erişiminin engellenmediğinden emin olun. - Oluşturma
Google, dizine eklediği tüm sayfaları, bir kullanıcının sayfayı göreceği şekilde görüntülemeye çalışır. Oluşturma , Google'ın resimlere ve düzene sahip sayfanın anlamını analiz etmesine yardımcı olmak için sayfayı görüntüleme sürecidir.
- Manuel işlem
Sayfanız, spam barındıran içerik gibi Google'ın kalite yönergelerinden birini ihlal ediyorsa Google arama sonuçlarında sıralamasını düşüren manuel işleme tabi tutulabilir. - Uluslararası hedefleme
Arama sonuçlarınızı, dile veya ülkeye göre açık bir şekilde kullanıcılara hedefleme. Bu işlem, hreflang bağlantı etiketleri veya Search Console'daki ülke hedefleme ayarı kullanılarak yapılabilir.
Sayfanızın aramada nasıl görüneceği.
- Yapılandırılmış veriler
Sayfalarınızdaki bilgileri, Google tarama motorunun anlayacağı bir biçimde açıklamanın standartlara dayalı bir yöntemi. Örneğin, puanlar, etkinlik bilgileri veya video bilgileri ekleyebilirsiniz. Bazı yapılandırılmış veriler zengin sonuçlar oluşturmak için kullanılır. - Snippet'ler
Google arama sonuçlarında her sonucun altında görünen küçük açıklayıcı metin satırları. Bunlar, dizine ekleme sırasında Google tarafından programatik olarak üretilir ve zengin sonuçlar olarak bilinen görsel niteliklere sahip olabilir. - Zengin sonuç
Yıldız puanları veya etkinlik zamanları gibi görsel olarak geliştirilmiş bir Google arama sonucu. Zengin sonuçlar genellikle sayfanın yazarı tarafından eklenen yapılandırılmış verilerden oluşturulur. - Site bağlantısı
Web sitenizde bir mantıksal hiyerarşi veya yapı varsa Google, ana arama sonucu altında bir alt bağlantı grubu görüntüleyebilir. Örneğin, bir havayolu sitesi için ana sonuç, havayolunun ana sayfası olur; altındaki daha küçük bağlantılar da rezervasyon sayfası, uçuş durumu sayfası, bagaj politikaları sayfası ve benzer sayfaların doğrudan bağlantıları olabilir. Siteniz için site bağlantıları belirtemezsiniz.