Sosyal medya hesap yönetimi, markanızın dijital medya’da bilinirliğini artırmak, hedef kitlenize ulaşmak için önem vermeniz gereken unsurlardan biri. Sosyal medya yönetimi nasıl yapılır konusunda bilgiler vermenin yanı sıra, değerli 10 adet ipucu paylaşarak sosyal medya yönetimi konusunda size yardımcı olacağız.
E-Ticaret ve pazaryeri satışları gibi konularda müşterilerinizi geri dönüş konusunda ikna eden dijital pazarlama yöntemlerini aşağıda listeliyoruz. İşte sosyal medya hesaplarının yönetimi İçin 10 İpucu:
1.Benzer görevleri topluca yapın
Görev görev ilerleyerek, sosyal medya yönetimi konusunda yapmanız gerekenleri topluca yaparak daha hızlı ve planlı ilerleyebilirsiniz. Örneğin içerikleri gün gün planlamak yerine, aylık paylaşım takvimi oluşturarak bir oturuşta 1 aylık içeriğinizi ortaya çıkarabilirsiniz.2. Bir Sohbet Robotu Kurun
Markanızın sosyal medya hesaplarındaki tüm mesajlara cevap vermek çok fazla zamanınızı alabilir. Bu yüzden Mesajlarınızı Facebook Messenger sohbet robotu ile otomatik olarak cevaplayabilirsiniz..Facebook Messenger sohbet robotu kolayca kurulabilir, kod bilgisi gerektirmez ve birçok soruyu düzgün şekilde cevaplayabilir. Ayrıca, zor bir soru ile karşılaştı ise, gerçek bir kişi istediği zaman konuşmayı devralabilir.
3. Araçlar Kullanarak Sosyal Medya Hesap Yönetimi Yapın
Sosyal medya hesap yönetimi yapmak; Buffer, Hootsuite, Edgar gibi sosyal medya yönetim araçları kullanarak kolayıdır. Bu araçların arayüzleri çoğu zaman kolay kullanılabilir özelliktedir. Sosyal Medya Yönetim Araçları adlı yazımızdan bu araçlara ve detaylarına ulaşabilirsiniz.4. Popüler Gönderileri Stratejik Olarak Tekrar Yayınlayın
Sosyal medya içerikleri üretirken çoğu zaman özgün içerik üretmeye çalışırız. Fakat ilgi çeken, “tutan” gönderileri stratejik olarak, doğru zamanlarda yeniden paylaşmak faydalıdır.Daha önceden izlediğiniz bir videonun ya da çok ilgi gören bir fotoğrafın yeninde karşınıza geldiğini görmüşsünüzdür. İçeriğini ve gidişatını ezbere bile bilseniz o videoyu izlemekten kendinizi çoğu zaman alamazsınız. Bu yüzden alakalı içerikleri zamanı geldiğinde yeniden paylaşmaktan ve hatırlatmaktan çekinmeyin.
5. Akıllı Otomasyonu kullanın
Yinelenen görevleri otonom hale getirmek her zaman faydalıdır. Özellikle de sosyal medya yönetimi yapanlar için. IFTTT ve Zapier gibi akıllı otomasyon yazılımları , bir çok süreçte size destek olabilir.IFTTT, bir sosyal platfotmdan ötekisine gönderileri otomatik olarak tekrar yayınlamak ya da Twitter’da soru geldiğinde size mail göndermek gibi görevleri üstlenebilir. IFTTT’ye verebileceğiniz yüzlerce görev mevcut.
Zapier, farklı sosyal medyalar arasındaki işleri otomatikleştirebilir. Yeni bir makale ya da YouTube videosu paylaştığınızda Twitter hesabınızdan bunu paylaşmak için Zapier’i görevlendirebilirsiniz.
6. Aynı anda farklı görevlere odaklanmayın
İçerik üretirken, bir mail yazarken farklı işlerle de uğraştığınızda bir çok işi aynı anda ilerletiyor gibi düşünebilirsiniz. Fakat bu durumda konsantrasyonunuz ve veriminiz düşecektir.Araştırmalara göre aynı anda birden fazla şeyle uğraşırken IQ’nuzun azaldığını ve stresin arttığı görülmüştür. Tek seferde tek bir göreve odaklanmak eleştirel yaklaşmanızı ve çoklu görev şeklinde çalışmaya göre hızlı çalışmanızı sağlar.
7. Analiz Edin
Stratejinizin işe yarayıp yaramadığını anlamak için düzenli olarak sosyal medya performansınızı analiz edin.Sonuç alamıyorsanız, aynı stratejiye devam etmeye gerek yok. Bu yüzden performansı ve davranışları incelemek ve analiz etmek önemlidir.
8. Zamanınızı İyi Yönetin
Sosyal medya hesap yönetimi için takip etmeniz gereken tek şey stratejinizin verimi değildir. Zamanınızı nasıl harcadığınızı da takip etmeli ve zamanı iyi yönetmelisiniz.İçeriği üretmek ve yayınlamak içi ne kadar vakit gerektiğini biliyorsanız, bir sosyal medya hesabının bütçe ve gelir planlamasını daha iyi yapabilirsiniz. Zamanınızı iyi yönetmek de gelecekteki projelerin ve görevlerin ne kadar kar ettireceğini öngörmenize yardımcı olur ve zamanınızı buna göre yönetmenizi sağlar.
9. Hayır Demeye Alışın
Müşterilerinize ve sevdiklerinize her zaman evet demek istersiniz. Fakat bazen söylenmesi gereken doğru kelime “hayır” olacaktır.Stratejinizi belirlerken ve öncelik sırasına göre görevleri sıralayın. Bu sıralamaya göre ilerleyin ve kararlı olun. Sosyal Medya Pazarlama önceliklerinizde ısrarcı olun ve bu önceliklerden farklı bir istek gelirse, hayır cevabını verin.
Bu sosyal medya hesap yönetim ipuçlarıyla, markanızı daha kısa sürede geliştireceksiniz. Sosyal medya takipçileriniz artacak ve etkileşim alacaksınız. Sosyal medya yönetim araçlarını da kullanarak daha çok değil, daha verimli çalışın.
10.Profesyonel Destek Alın
Sosyal medya hesap yönetimine ayıracağınız vakitte markanız için yapabileceğiniz daha iyi şeyler varsa, vaktinizi buna ayırmak yerine profesyonel destek almak en iyisidir.İşi ehline bırakarak kurumsal sosyal medya yönetim hizmeti almak size ekstra masraf gibi görünebilir. Fakat bu sırada markanız ve dijital pazarlaması ile ilgili diğer adımlara odaklanır onlar üzerinde çalışırsanız, işletmenizi 4 koldan ileriye taşıyabilirsiniz.
Profesyonel sosyal medya yönetimi için bizden ücretsiz teklif alabilirsiniz.
Sosyal Medya Hesap Yönetimi Nedir?
Sosyal medya hesap yönetimi, markanızın temellerini atmak, satışlarınızı artırmak, web sitenizin trafiğini artırmak, potansiyel müşterilerinize ulaşmak için sosyal medya platformlarının yönetilmesidir. Sosyal medya yönetim hizmeti hesaplarınızda özgün içerik yayınlamayı, takipçilerinizle ilgilenmeyi ve onlarla etkileşim kurmayı, sonuçlarınızı analiz etmeyi ve sosyal medya reklamları yayınlamayı gerektirir.En çok kullanılan sosyal medya platformları 2021 yılı itibari ile Instagram, Twitter, Facebook, LinkedIn, Pinterest, YouTube ve Snapchat’tir.
Markaların bu sosyal medya platformlarından en iyi şekilde faydalanmalarına yardımcı olan bir çok sosyal medya yönetim aracı da vardır. Bu araçların listesini ve açıklamalarını ilgili yazımızdan okuyabilirsiniz. İster bir marka kurmak ister işinizi geliştirmek isteyin, başarılı olmanıza yardımcı olacak ipuçlarını bu yazıda bulabilirsiniz..
Sosyal Medya Pazarlaması Nedir?
Sosyal medya pazarlaması en başta internet yayıncılığı ile sınırlıydı. Firmalar, web sitelerine ziyaretçi çekmek ve satışları artırmak için içeriklerini sosyal medyada yayınlıyorlardı. Fakat sosyal medya, yalnızca içerik paylaşmak için pazaryeri olmanın çok ötesine geçti.Artık kurumsal ve butik markalar sosyal medyayı çok farklı şekillerde yönetiyor ve kullanıyor. Örneğin, hedef kitlenin kendi markası hakkında ne düşündükleri ile ilgilenen bir firma, sosyal medya yorumlarını takip eder ve yanıt verir. Sosyal medyada nasıl yükseliş gösterdiğini kavramak isteyen bir marka, sosyal medyadaki etkileşimini, etkinliğini ve satışlarını bir araç ile takip eder. Belirli bir takipçiye ulaşmayı hedefleyen bir marka, profesyonel sosyal medya reklamları çıkarak takipçi kazanmaya çalışır.
Bu çalışmaların tümü ve sosyal medya hesap yönetimi, sosyal medya pazarlaması olarak da adlandırılır.
Sosyal Medya Pazarlamasının 5 Yapıtaşı
Sosyal medya pazarlaması ve sosyal medya hesap yönetimi için olmazsa olmaz, yapıtaşı niteliğindeki 5 maddeyi şöyle listeleyebiliriz:- Strateji
- Planlama ve Yayınlama
- Dinleme ve Katılım
- Analiz ve Raporlama
- Reklâm