TikTok Kampanyalarında Ustalaşmak İçin 10 İpucu

SheqiL

Hepiniz Haklısınız..
Katılım
7 Eki 2019
Mesajlar
1,161
Aldığı beğeni
23
Puanları
38
Konum
Fransa
Web sitesi
www.belalim.net
TikTok en hızlı büyüyen sosyal platformdur. Hızla gençler için tercih edilen sosyal bir platform haline geliyor. Nitekim, "TikTok" kelimesi artık kullanıcıları tarafından sıklıkla bir fiil olarak kullanılmaktadır, örneğin "Bugün birlikte TikTok yapalım."

Birçok marka bir TikTok varlığına sahip olmak istediğine karar verdi. Yine de ne yapmaları gerektiğinden emin değiller. TikTok o kadar yenidir ki, birçok marka ve pazarlamacı hala kendileriyle alaka düzeyinden veya sunduğu fırsatlardan emin değil.

Burada TikTok'un potansiyeline bir göz attık. Platformdaki pazarlama başarınızı en üst düzeye çıkarmak için izleyebileceğiniz bir dizi TikTok pazarlama stratejisi ipucu sunuyoruz.



İlgili İçerik:
  • Ultimate TikTok Influencer Pazarlama Rehberi
  • TikTok Hashtag'leri için En İyi Kılavuzunuz

TikTok Pazarlama Stratejisi İpuçları:

  • 1. Uygun Hashtagler Kullanın
  • 2. Güncel TikTok Trendlerini Takip Edin
  • 3. TikTok Influencer'larını Kampanyanıza Dahil Edin
  • 4. Gönderilerinize Düzenli Olarak Yorum Yapın ve Yorumları Teşvik Edin
  • 5. Sıklıkla Gönder
  • 6. Yazılarınızda TikTok Efektlerini Kullanın
  • 7. Net Açıklamalarla İlginç Videolar Oluşturun
  • 8. TikTok Reklamlarını Kullanın
  • 9. Hashtag Zorluğu ayarlayın
  • 10. Markalı İçeriği Karıştırın

Markalar TikTok'ta Neden Görülmek İstiyor?

bzLmBe03p9KvQN8h.jpg

Vidooly.com üzerinden görüntü

Genç nesiller geleneksel reklamcılık konusunda oldukça alaycıdır. Büyük ölçüde ana akım televizyon izlemeyi bıraktılar, radyoları büyüklerinden daha az dinlediler ve haberlerinin çoğunu gazeteden çok sosyal medyadan aldılar. Çevrimiçi reklam engelleyicileri kullanıyorlar ve afiş körlüğüne "maruz kalıyorlar", bu da daha açık çevrimiçi pazarlamanın çoğunu anlamsız hale getiriyor.

Bununla birlikte, çoğu TikTok'ta günde ortalama 52 dakika vakit geçiriyor ve en sevdikleri TikTok etkileyicilerine dikkat ediyorlar. TikTok'un bu süper yıldızlarından herhangi biri bir marka önerecek olsaydı, takipçileri büyük olasılıkla not alırdı.



Pek çok markanın zaten bir içerik stratejisi var, genellikle influencer pazarlama da dahil. Bu nedenle, pazarlama karmalarına TikTok etkileyicilerini eklemeleri zordur.


TikTok Temelleri

Videolar elbette TikTok'un kalbidir. TikTok pazarlamanızın büyük kısmı için etkileyiciler kullanmayı planlasanız bile, markanız için yine de bir hesap açmalı ve onu bazı videolar yapmak ve paylaşmak için kullanmalısınız. TikTok'un videoları bir dakikaya kadar herhangi bir uzunlukta olabilir, böylece kısa ve hızlı videolar oluşturabilirsiniz. Ancak bu, 30 saniyelik televizyon reklamlarınızı TikTok'a aktarmanız gerektiği anlamına gelmez.



Videolarınızı TikTok'a yükleyerek uygulama içinde veya harici olarak kaydedebilirsiniz. Videonuza eklemek için müzik de yükleyebilirsiniz. TikTok, birçok müzik parçasına doğrudan erişim sağlar ve tamamen aranabilir bir veritabanına sahiptir.

TikTok'taki insanlarla görüş, beğeni, yorum ve paylaşımlarla etkileşim kurabilirsiniz.


Spesifik TikTok Pazarlama İpuçları

1. Uygun Hashtagler Kullanın

Diğer birçok sosyal medya ağı gibi, TikTok kullanıcıları videolarını kataloglamak ve konuya göre klip aramak için hashtaglere güveniyor. Kullanıcılar ekranın altındaki "Keşfet" büyütecini tıklarsa, trend olan hashtaglere göre sıralanmış bir video listesi görürler.



xYEN4kYD0qNUXBBK.jpeg

Fixingport.com üzerinden görüntü
Daha önce, TikTok Hashtagleri İçin Nihai Kılavuzumuzda hashtag'leri TikTok'ta en iyi nasıl kullanabileceğinizi incelemiştik . TikTok hashtaglerini kullanan bir markanın faydalarından bazıları şunlardır:

  • İçeriğinizin erişimini artırmak için
  • Rakipleri belirlemek için
  • Daha fazla takipçi kazanmak için
Videolarınıza ilgili hashtag'leri eklemeniz gerekse de, muhtemelen en popüler genel hashtag'lerden kaçınmalısınız. Videolarınızın bir içerik denizinde boğulma olasılığı daha yüksektir. Videolarınızın biraz daha az popüler kategorilerde öne çıkması daha iyidir. Tüm pazarlamalarda olduğu gibi, videolarınızın kampanyanızla en alakalı kişiler tarafından görülebilmesini istiyorsunuz, bu nedenle hashtaglere sırf popüler oldukları için odaklanmayın.



Ayrıca, bunun Instagram olmadığını da unutmayın. TikTok'ta 21 hashtag kullanmaktan çekinmeyin. Bunu yapmak videolarınızın etkisini ortadan kaldıracaktır.


2. Güncel TikTok Trendlerini Takip Edin

Pazarlama stratejinizin bir parçası olarak hashtag'leri kullanmanın bir başka yolu da trend olan hashtaglere dikkat etmektir. Ardından, bu trend videolarla ilgili videolar oluşturabilir ve paylaşabilirsiniz.

Trendlerin hızlı hareket edebileceğini unutmayın. TikTok trendlerini düzenli olarak takip edin ve çılgınlığa ayak uydurmak için içeriğinizi değiştirmeye hazır olun.

Trend olan bir video türünün sürümünü paylaşıyorsanız, bunu yalnızca başkalarının videolarının bir kopyası haline getirmeyin. Videonuzu benzersiz kılmanın bir yolunu bulun.




3. TikTok Influencer'larını Kampanyanıza Dahil Edin

Bazı kişilerin sosyal platformlarda etkili olması tesadüf değildir. Genellikle, paylaştıkları içeriğin kalitesiyle itibar kazanırlar. Bu nedenle, çoğu işletmenin potansiyel müşterilerini etkileyen insanlarla verimli çalışma ilişkileri kurması için ödeme yapar. TikTok Influencer'ları Nasıl Bulunur'da yazdığımız gibi , “TikTok yeni nesil influencerlar da yarattı; günümüzün gençleri ve araları üzerinde geleneksel film veya televizyon yıldızlarından çok daha fazla nüfuzu olan bir grup insan. " Bunlar tam olarak TikTok pazarlama kampanyalarınızı üstlenirken yanınızda olmasını istediğiniz kişi türleri.




4. Gönderilerinize Düzenli Olarak Yorum Yapın ve Yorumları Teşvik Edin

Çoğu sosyal ağ gibi, TikTok sık kullanıcı katılımını destekler. Yorumlar, bunu başarmanın mükemmel bir yoludur. İdeal olarak, potansiyel müşterilerinizle konuşmalar yapacaksınız.

TikTok yorumları aldıkları beğeni sayısına göre sıralar, bu nedenle yorumlarınızı anlamlı kılarak düşündüğünüzden emin olun. Yumuşak "güzel video" türü yorumlar yapmaktan kaçının.

Aynı şekilde, başkalarının videolarına bakmak ve onlar hakkında düşünceli yorumlar yapmak için zaman ayırın.


5. Sıklıkla Gönder

TikTok, sık paylaşımları ödüllendiren sosyal platformlardan biridir. TikTok hesabınıza ne kadar çok video yüklerseniz, takipçi oranınız o kadar yüksek olacaktır.



Ne kadar çok gönderi paylaşırsanız, insanların hesabınızı bulması ve sizi takip etmeye karar vermesi o kadar kolay olacaktır.


6. Yazılarınızda TikTok Efektlerini Kullanın

gyOAl04kJyY5FssK.png

Socialmediaexaminer.com aracılığıyla görüntü
Tahmin edebileceğiniz gibi TikTok'ta paylaşılan milyonlarca videoyla kalabalığın arasından sıyrılmak için farklı bir şey yapmanız gerekiyor. TikTok, buna yardımcı olmak için geniş bir efekt yelpazesi sunar. Bunları Trendler, Yeni, Etkileşimli, Düzenleme, Güzellik, Komik, Dünya ve Hayvan kategorilerine ayrılmış Efektler sekmesinin altında bulacaksınız.

TikTok, seçtiğiniz görüntüyü televizyonda ve filmlerde sıklıkla gördüğünüz gibi video arka planını değiştirmek için kullanmanıza izin veren yeşil bir ekran efekti içerir.




7. Net Açıklamalarla İlginç Videolar Oluşturun

TikTok'un videoları bir dakikaya kadar uzayabilir. Mesajınızı iletmek için fazla vaktiniz yok. Ve ne yaparsanız yapın, sadece bariz reklamlar yüklemeyin - resmi TikTok reklamları bile hedef kitlenize değer sağlamalıdır.

Videolarınızın profesyonel bir reklam ajansı tarafından yapılmış gibi görünmeden görsel olarak çekici olmasını istiyorsunuz (yaratıcılığınıza yardımcı olmak için bir ajansla çalışmış olsanız bile).

Açıklamalarınızı teaser olarak kullanacağınız zamanlar olsa da, çoğu durumda videonuzun hedef kitlesine neler sunabileceğine dair net bir açıklama eklemek isteyeceksiniz. Mümkünse, insanların yorum yapma dürtüsünü hissedecekleri şekilde yazın.

İyi bir açıklama yazmak, SEO amaçları için de gereklidir. Temelde, Tiktok'un videonuzun klibinizi dizine eklediğinde neyle ilgili olduğunu bilmesini ve umarız onu tercih ettiğiniz kitleye önermesini istersiniz. Açıklamalarınıza en önemli anahtar kelimelerinizi eklemeyi unutmayın, ancak bunlar mantıklı olmalı ve sadece rastgele bir kelime derlemesi olmamalıdır.

Ancak, yalnızca çok fazla ekran alanınız var. En iyi uygulama için kısa ve hızlı açıklamalar hazırlayın.

YouTube, Snapchat, Instagram veya Facebook için yaptığınız videoları yeniden tasarlamayı düşünebilirsiniz, ancak bunları TikTok'un bir dakikalık süre sınırlamasına uydurmayı unutmayın. Videonuzun TikTok'ta hedeflemeye çalıştığınız demografiye uygun olduğundan emin olun.


8. TikTok Reklamlarını Kullanın

h3m6tyDyVj55XOgJ.jpg

Ads.tiktok.com üzerinden resim
TikTok artık platformda reklam vermeyi kolaylaştıran resmi bir reklam sistemine sahip. Üç tür reklam sunarlar:

    1. Feed içi yerel reklamlar - bunlar, TikTok'taki geleneksel bir reklama en yakın olanlardır. Reklama web sitesi bağlantıları ve Şimdi Sipariş Ver düğmeleri ekleyebilirsiniz. Atlanabilir reklamlardır ve bunları çeşitli şekillerde kullanabilirsiniz.
    2. Hashtag meydan okuyan reklamlar - bunlarla, kullanıcıya, kullanıcıyı öne çıkan meydan okumanın bir talimat ve kuralları sayfasına götüren bir banner reklam sunulur. Belirli tüketicileri hedeflemek için kullanabilirsiniz.
    3. Marka devralma reklamları - bunlar, bir açılış sayfasına veya hashtag yarışmasına bağlantı veren resimler, GIF'ler ve video kliplerin bir karışımını kullanır.

9. Hashtag Zorluğu ayarlayın

TikTok'un reklam türlerinden biri sponsor hashtag'leri içerir. Hashtag zorlukları TikTok'ta oldukça popülerdir. İşletmelerin katılımı ve marka farkındalığını artırması için mükemmel bir yoldur. Meydan okumaya çalışırken kendi videolarını paylaşan kullanıcılar için bir meydan okuma hazırlarsınız.

İyi bir hashtag mücadelesi, ürününüz hakkında çevrimdışı ve diğer sosyal sitelerde konuşmayı teşvik etmede başarılıdır. McDonald's gibi büyük şirketler bile dahil oldu - #bigmactiktok yarışmasında, hayranlar tercih edilen bir Big Mac ilahi türü seçmek ve ardından dans edip bir Big Mac ilahisi videosu kaydetmek zorunda kaldı.


10. Markalı İçeriği Karıştırın

Tüm sosyal pazarlama programlarında olduğu gibi, TikTok'ta paylaştığınız içerik türünü dengelemeniz gerekir. Videolarınızın çoğu izleyicilerinizi eğlendirmeli veya bilgilendirmelidir. Bu süreçte bir kitle oluşturursanız, birkaç tanıtım videosunu daha karıştırabilmeniz gerekir.

Tipik TikTok kullanıcısı reklamları görmezden gelir, bu nedenle bariz bir şekilde tanıtım materyalleri yayınlamadan önce güvenilirliğinizi oluşturmanız gerekir. Pek çok firma, reklamcılığa yönelik bu küçümsemenin üstesinden gelmenin en iyi yolunun, ürününüzü kullanan insanları gösteren videolar yüklemektir. Örneğin, ürününüzden nasıl değer kazanacağınıza dair bir dizi ipucu verebilir veya belki de onun daha belirsiz özelliklerinden bazılarını nasıl kullanacağınızı açıklayabilirsiniz (ve izleyiciye ne gibi faydalar sağlayacağını gösterebilirsiniz).
 
Üst