YouTube Terimleri

Katılım
11 Şub 2020
Mesajlar
288
Aldığı beğeni
4
Puanları
18
Konum
İstanbul
Ticaret: 1 / 0 / 0
Twitter
Toplam durum güncellemesi: Belli bir periyot içerisinde yapılan toplam toplam durum güncellemesini gösterir.

Takipçiler: Sizin hesabınızı takip eden toplam kullanıcı sayısını gösterir.

Takip edilenler: Hesabınızın takip ettiği diğer Twitter hesaplarının sayısını gösterir.

Retweet: Bir tweetin, başka kullanıcılar tarafından paylaşılmasıdır ve toplam paylaşım sayısını gösterir.

Mention (Bahsetmek): Twitter üzerinde bir kullanıcıdan bahsetmek veya onu tweet’e eklemek demektir. Bir kullanıcının ya da tüm takipçilerinizin belli bir hesapla olan etkileşiminizi görmenizi de sağşar.

Toplam website yönlendirmeleri: Tweetlerinizde yer alan linklerden web sitenize yapılan toplam yönlendirme trafiğini gösterir.

Youtube
Beğeni: Videolarınızın kaç kişi tarafından beğenildiğini gösterir.

Beğenmeme: Videolarınızı beğenmeyen kişilerin sayısını gösterir.

İzlenme: Videolarınızın kaç kez izlendiğini gösterir.

Paylaşım: Videolarınızın kaç kez farklı platformlar üzerinde paylaşıldığını gösterir.

Ortalama görüntülenme sayısı: Videonuzun ortalama olarak kaç dakika/saniye oynatıldığını gösterir.

Aboneler: Youtube kanalınıza abone olan tekil kullanıcı sayısını gösterir.

Oynatma listesi: Youtube üzerinde birden fazla videoyu listelediğiniz alanlardır. Burada farklı konseptler ilgili videolarınızı bir araya toplayabilirsiniz.

Trafik kaynağı: Hangi kanallar üzerinden videolarınıza trafik geldiğini gösterir.

Tekil görüntüleyen kişi sayısı: Videonuzu tekil olarak görüntüleyenlerin sayısını gösterir.

Facebook ve Instagram’daki Terimler
Facebook’ta bulunan terimlerle Instagram’da bulunan terimler birbirine çok benzer olduğu için ikisini aynı başlık altında inceleyeceğiz.

Beğeni: Sayfanız üzerinde paylaştığınız içerikleri kaç kişinin beğendiğini gösterir.

Paylaşım: Sayfanız üzerinde paylaştığınız içeriklerin kaç kişi tarafından paylaşıldığını gösterir.

Yorum: Sayfanızda paylaştığınız içeriklere kaç kişinin yorum yaptığını size gösterir.

Kaydedilenler: Bu istatistiğe sadece reklam verdiğiniz zaman erişebilirsiniz. Instagram’da yaptığınız paylaşımların kaç kişi tarafından kaydedildiğini gösterir.

Erişim: Paylaştığınız içeriklerin organik ya da reklam yapılmış hali ile kaç kişiye ulaştığını size gösterir.

Sayfa erişimi: Hesabınızın belli bir zaman dilimi içerisinde kaç farklı tekil kullanıcı tarafından ziyaret edildiğini size gösterir.

Görüntülenme: Hesabınızın ya da içeriklerinizin toplamda kaç tekil kişi tarafından görüntülendiğini size gösterir.

Toplam web site yönlendirmeleri: İçerik paylaşımınız ya da yaptığınız reklam çalışmasından web sitenize gelen toplam trafiği gösterir.

Tıklama: Yaptığınız reklam çalışmalarındaki toplam tıklanma sayısını size gösterir.

Harcanan tutar: Reklamlarınızda harcadığınız bütçeyi gösterir. Reklam devam ederken o güne kadar harcanan bütçeyi görebildiğiniz gibi, reklam bittiğinde de toplam harcanan bütçeyi görebilirsiniz.

Tıklama başına maliyet (CPC): Reklam modelleri arasında yer alan bir modeldir. Reklam yayınlanırken nasıl para harcanması istiyorsanız ona göre para harcanır. Bu model tıklama başına bütçenizi harcar. Yani kullanıcılar reklamınızı gördüğünde sizden para almaz, tıklandığında bütçenizde azalma olur.


Twitter
Takipçiler: Sizin hesabınızı takip eden kullanıcı sayısını size gösterir.

Takip edilenler: Sizin takip ettiğiniz Twitter kullanıcılarının sayısını size gösterir.

Retweet: Atılan tweetin başka kullanıcılar tarafından hesaplarında paylaşılmasıdır.

Mention: Atılan tweet’te bir başka kullanıcıdan bahsetmek ya da onu da tweet’e eklemek.

Toplam web site yönlendirmeleri: Attığınız tweetlerdeki linkler üzerinden web sitenize gelen toplam yönlendirme trafiğini size gösterir.

Toplam durum güncellemesi: Belli bir zaman dilimi içerisinde yapılan toplam durum güncellemesini size gösterir.

YouTube
Beğeni: Hazırladığınız video içeriklerin kaç kişi tarafından beğenildiğini size gösterir.

Beğenmeme: Hazırladığınız video içeriklerin kaç kişi tarafından beğenilmediğini size gösterir.

İzlenme: Hazırladığınız videoların kaç kez izlendiğini size gösterir.

Paylaşım: Videolarınızın kaç kez farklı platformlar üzerinde paylaşıldığını size gösterir.

Ortalama görüntülenme sayısı: Hazırlamış olduğunuz videonun ortalama olarak kaç saniye/dakika olarak oynatıldığını size gösterir.

Aboneler: YouTube kanalınıza abone olan tekil kullanıcı sayısını size gösterir.

Oynatma listesi: YouTube kanalınıza bulunan birden fazla videonuzu bir araya getirip liste haline getirebildiğiniz araçtır.

Trafik kaynağı: Videolarınızın nereden trafik aldığını size gösterir.

Tekil görüntüleyen kişi sayısı: Hazırladığınız videoyu tekil olarak kaç kişi görüntülediğini size gösterir.

Sosyal medyada pazarlama çalışması yaparken bilmeniz gereken temel terimleri anlattık. Dikkat etmeniz gereken terim bu şekilde. Artık daha kolay bir şekilde sosyal medya pazarlama çalışmaları yapabilirsiniz.

Sosyal medya özellikle akıllı telefonların yaygınlaşması ile birlikte artık hayatımızın ayrılmaz bir parçası. Aynı zamanda da günümüzün büyük bir bölümü sosyal medyada geçiyor.

Peki sosyal medya terimlerine ne kadar hakimsiniz?
  • Like: İnsanların sayfanızı ya da gönderilerinizi beğendiği anlamına gelir.
  • Retweet: Bir başkasının tweetini (Twitter) kendi hesabınızda paylaşmanız anlamına gelir.
  • Repost: Bir başkasının gönderisini (Instagram) kendi hesabınızda paylaşmanız anlamına gelir.
  • Bio: Profilinizde yer alan biyografinin kısa halidir.
  • Sosyal Medya Takibi: Marka ya da kişi için sosyal medyada yazılan, paylaşılan içeriğin monitör edilmesi işlemi.
  • Block - Unfollow: Başka bir kullanıcının profilinize ulaşmasını engelleme işlemidir.
  • Hashtag: Sosyal medyada karşılığı “#” işaretidir. Aynı anahtar kelimeler kullanılarak insanların ortak olduğu konularda buluşması sağlanır. Instagram’la hayatımıza girmiştir.
  • #TBT: Geçmişe ait fotoğraf paylaşma akımıdır. Açılımı Throwback Thursday’dir, paylaşımlar bu sebeple perşembe günü tercih edilir.
  • DM: Direkt Mesaj anlamına gelir.
  • Story: Instagram’da 24 saat içerisinde silinen fotoğraf ya da videolardır.
  • Page Reach: İnternet üzerinden arama yaparak sayfanız ile iletişime geçen kullanıcı sayısını gösterir.
  • Organic Page Reach: Reklamsız; organik olarak ulaştığınız kullanıcı sayısıdır.
  • Page Impressions: Sayfanızda paylaştığınız herhangi bir içeriğin gösterim sayısıdır.
  • Organic Page Impressions: Reklamsız takipçiniz olan ya da olmayan insanların sizin gönderinizi görme sayısını gösterir.
  • Paid Page Impressions: Reklam verildikten sonra gelen beğeni ve yorumlar ise bu şekilde bilinir.
  • Total Referral Visits to Website: İnternet sitenizi Facebook üzerinden ziyaret eden kişilerin sayısını gösterir.
  • Clicks: Reklam üzerine tıklama sayısını gösterir.
  • Click-Through Rate (CTR): Tıklanma sayısının reklam gösterim sayısına bölünmüş halidir.
  • Spend: Reklamınızın ne kadar sürede ne kadar para harcadığını gösterir.
  • Cost Per All Actions: Eylemler için harcadığınız ortalama tutar anlamına gelir. Beğenme, sayfa etkileşimi, yorum yapma paylaşma gibi tüm aktiviteler bu kapsam içerisinde yer alır.
  • Cost Per Click (CPC): Reklam üzerinde her tıklamada yaklaşık olarak ne kadar bütçe harcadığınızı gösterir.
 
Üst