Çocuk Kodu: Nedir ve nasıl çalışacak?

SheqiL

Hepiniz Haklısınız..
Katılım
7 Eki 2019
Mesajlar
1,161
Aldığı beğeni
24
Puanları
38
Konum
Fransa
Web sitesi
www.belalim.net
Cihazlardaki çocuklar


Kod, reklamları hedeflemeyi sona erdirmeyi ve gençlerin çevrimiçi gizliliğini artırmayı amaçlıyor.

Perşembe günü İngiltere'de "çocuklar için daha iyi bir internet" oluşturmak için çığır açan bir kod yürürlüğe giriyor - ancak eleştirmenler bunun çok geniş olduğunu ve birçok dijital işletmeyi nasıl uyum sağlayacağından emin olmadıklarını söylüyor.

Çocuk Yasası nedir?​

Birleşik Krallık'ın bağımsız veri otoritesi olan Bilgi Komisyonu Ofisi, Eylül 2020'de Yaşa Uygun Tasarım Kodu'nu tanıtarak şirketlere bir yıl boyunca uyum sağlamasına izin verdi.
Düzenleme olmadan, sosyal medya ve oyun platformları ile video ve müzik akışı sitelerinin çocukların kişisel verilerini kullanma ve paylaşma şeklinin fiziksel, duygusal ve finansal zarara neden olabileceği belirtildi.
Etrafında endişeleri vardı:
  • mahremiyet
  • uygunsuz reklam
  • Bir videoyu tamamladıktan sonra bir web sitesinde başka bir videoyu otomatik olarak oynatmak gibi çocukları uzun süre çevrimiçi tutmak için taktikler
Kodun, Çevrimiçi Güvenlik Yasası taslağıyla ilgisi yoktur ancak bununla pek çok ortak noktası vardır .

Kod nasıl çalışacak?​

Çocukları hedefleyen şirketler şunları yapmalıdır:

  • tasarım hizmetlerini yaşa uygun ve onların çıkarlarına uygun olacak şekilde tasarlamak
  • Veri kullanımlarının onları ticari ve cinsel sömürüden koruyup korumadığını düşünmek
  • varsayılan olarak yüksek düzeyde gizlilik sağlar
  • onları daha fazla veri sağlamaya teşvik eden tasarım özelliklerini kullanmayı bırakın
  • bulundukları yeri izleyen coğrafi konum hizmetlerini kapatın
  • Birleşik Krallık'ta yaşayan çocuklardan hangi kişisel verileri topladıklarını haritalayın
Bununla birlikte, Dijital Ekonomi Koalisyonu da dahil olmak üzere bazı kuruluşlar, veri gözlemcisinin işletmelerden ne beklediğinin belirsiz olduğunu söyledi ve kapsamında ne olacağına dair daha iyi bir tanım çağrısında bulundu.

Teknoloji şirketleri nasıl tepki verdi?​

Son birkaç aydaki bir dizi politika değişikliği, sosyal medya şirketlerinin kodu ciddiye aldığını gösteriyor:
  • YouTube, videolarda varsayılan otomatik oynatmayı kapatacak ve tüm çocuklar için reklam hedeflemeyi ve kişiselleştirmeyi engelleyecektir.
  • TikTok, 21:00-13-15 yaşındakiler ve 22:00-16-16 ve 17 yaşındakiler arasında bildirim göndermeyi durduracak
  • Instagram, yetişkinlerin kendilerini takip etmeyen çocuklara mesaj göndermesini engelliyor, tüm çocuk hesaplarını gizli hale getiriyor ve kullanıcıların giriş yapmak için doğum tarihlerini girmelerini şart koşuyor.

Kod nasıl uygulanacak?​

Kodu ihlal ettiği tespit edilenler, Genel Veri Koruma Yönetmeliği'ne uymayanlarla aynı potansiyel cezalara tabi olacak ve bu ceza , küresel cironun %4'üne kadar para cezası dahil.
GDPR'de olduğu gibi, ilk başta cezalardan ziyade destek olacaktır - ancak ICO, uymadığına inandığı kuruluşları araştırma veya denetleme yetkisine sahiptir.
Şirketlerin hizmetlerinin koda , ICO düzenleyici vadeli işlemlerine ve inovasyon yürütme direktörü Stephen Bonner'ın blog yazısına uygun olarak tasarlandığına dair kanıt sunmalarını beklerdi .
Daha genel perakendeciler yerine "Sosyal medya platformları, video ve müzik akışı siteleri ve oyun endüstrisi" en fazla incelemeyle karşı karşıya kalacaktı.

Ve ABD Senatosu ve Kongre üyeleri, büyük teknoloji şirketlerini gönüllü olarak aynı standartları benimsemeye çağırırken, kodun "küresel etkisi" olabilir.
İrlanda Cumhuriyeti'ndeki Veri Koruma Komisyonu da benzer düzenlemeler hazırlamaktadır.
Telefon ile yatakta kız


Şirketlerin kullanıcıların yaşını bilmesi gerekecek mi?

13 yaş sınırına rağmen, birçok sosyal medya sitesinin çok daha genç kullanıcıları var.
Ancak yaş güvencesi, kodun doğru takip edilip edilmediğinin belirlenmesinde rol oynayacak olsa da, bunu nasıl yapacakları şirketlere bırakılıyor.
ICO, sonbaharda daha sonra pozisyonunu belirleyecek - ancak bazı yaş doğrulama yöntemleri öneriyor:
  • öz beyan
  • yapay zeka kullanımı
  • üçüncü taraf yaş doğrulama hizmetleri
  • teknik önlemler
Gençlerin verilerini işlemek için tasarlanmış bir platform olan TrustElevate'in kurucusu Rachel O'Connell şunları söyledi: "Yaş beyanı, bu önlemlerin kolayca atlatılabileceği anlamına gelir ve istenmeyen bir sonuç, gençleri yaşları hakkında yalan söylemeye teşvik etmek olabilir. "
 
Üst