Google Search Console tarama ve dizine ekleme şeklini kontrol etme

Katılım
2 Eyl 2021
Mesajlar
392
Aldığı beğeni
4
Puanları
18
Konum
Bursa
Ticaret: 0 / 0 / 0
Google’ın sitenizi tarama ve dizine ekleme şeklini kontrol etme
Google Arama'nın İşleyişi başlıklı makalenin uzun sürümünü okuyun; tarama/ dizin/sunum ardışık düzenini iyice anlamazsanız, sitenizde hata ayıklamakta veya Arama davranışını tahmin etmekte zorluk yaşayabilirsiniz.

Standart sayfaların ne olduğunu, sitenizin taranmasını ve dizine eklenmesini nasıl etkilediğini anladığınızdan emin olun. Ayrıca, sitenizde yinelenen içerik nasıl kaldırılır veya ele alınır konusunu da anlayın.

Google'ın taraması amaçlanan kaynaklara (resimler, CSS dosyaları vb.) erişebildiğinden emin olun. Yani, bu kaynaklar herhangi bir robots.txt kuralı tarafından engellenmemeli ve anonim bir kullanıcı tarafından erişilebilmelidir. Erişilemez sayfalar, Dizin Kapsamı raporunda görünmez ve URL Denetleme aracı tarafından taranmadı olarak gösterilir. Engellenen kaynaklar, URL Denetleme aracında yalnızca bağımsız URL düzeyinde gösterilir. Bir sayfadaki önemli kaynaklar engellendiyse bu, Google'ın sayfanızı düzgün bir şekilde taramasını engelleyebilir. Google'ın sayfayı beklediğiniz şekilde görüp görmediğini doğrulamak üzere yayındaki sayfayı oluşturmak için URL Denetleme aracını kullanın.

Taramayı önlemek için robots.txt kurallarını ve taramayı teşvik etmek için de site haritalarını kullanın. Sitenizdeki yinelenen içeriğin veya isteklerle sunucunuzda aşırı yüklenmeye sebep olabilecek önemsiz kaynakların (simgeler veya logolar benzeri küçük, sık kullanılan grafikler gibi) taranmasını engelleyin. Dizine eklemeyi engellemek için robots.txt kuralı kullanmayın; bu işlem için noindex veya giriş yapma zorunluluğunu kullanın. İçeriğinize erişimi engelleme hakkında daha fazla bilgi edinin.

Site Haritaları
Site haritaları, hangi sayfaların siteniz açısından önemli olduğunu Google'a bildirmenin çok önemli bir yoludur ve ayrıca ek bilgiler (güncelleme sıklığı gibi) sağlar. Metin harici içeriğin (resim veya video gibi) taranması için de çok önemlidir. Google, taramayı site haritalarınızda listelenen sayfalarla sınırlamamakla birlikte, bu sayfaların taranmasına öncelik verir. Bu özellikle, hızlı bir şekilde değişen içeriğe sahip veya bağlantılar yoluyla keşfedilemeyen sayfalar için önemlidir. Site haritalarını kullanmak, Google’ın sitenizde hangi sayfaları tarayacağını keşfetmesine ve önceliği belirlemesine yardımcı olur. Site haritalarıyla ilgili tüm bilgileri burada bulabilirsiniz.

Uluslararasılaştırma veya çok dilli siteler
Siteniz birden fazla dil içeriyorsa veya belirli yerlerdeki kullanıcıları hedefliyorsa:

  • Farklı diller veya bölgeler için yerelleştirilmiş içeriğe sahip sitelerin nasıl yönetileceğiyle ilgili ileri seviye tavsiyeler için çok bölgeli ve çok dilli siteler hakkında bilgi edinin.
  • Google'a sitenizdeki sayfaların farklı dil varyasyonları hakkında bilgi vermek için hreflang etiketini kullanın.
  • Siteniz sayfalarının içeriğini isteğin yerel ayarına göre uyarlıyorsa, bunun Google'ın sitenizi taramasını nasıl etkileyebileceğini okuyun.
  • Sitenizin, yerel ayara özel bir üst düzey alan adı (.tr, .in) değil, genel bir üst düzey alan adı (.com, .org) varsa Google'a arama sonuçlarınızda hangi konumları hedefleyeceğini söyleyebilirsiniz.
 
Üst