Vauxhall Motors, son aylarda talaş sıkıntısı konusunda uyardı

SheqiL

Hepiniz Haklısınız..
Katılım
7 Eki 2019
Mesajlar
1,161
Aldığı beğeni
24
Puanları
38
Konum
Fransa
Web sitesi
www.belalim.net
Bir adam bağlı arabasında ekranla etkileşime giriyor


Bağlı arabalar için gereken bilgisayar çipleri şu anda yetersiz durumda

Vauxhall Motors'a göre, bilgisayar çiplerinin küresel kıtlığının otomobil endüstrisi üzerinde önemli bir etkisi oldu ve yıl sonundan önce düzelmesi pek mümkün görünmüyor.
Vauxhall'ın genel müdürü Paul Willcox, BBC'ye endüstrinin önümüzdeki iki veya üç ay boyunca bir "sorun" ile karşı karşıya olduğunu söyledi.
Ancak, tedarik zincirlerinde büyük bir revizyona gerek olmadığı konusunda ısrar etti.
İngiltere, geçtiğimiz yıl yarı iletken sıkıntısı çekti.
Covid krizi tarafından tetiklendi. Salgının ilk aşamalarında, otomobil ve ticari araç üretiminde dramatik kesintiler yaşandı. Bunu, ilk karantina dalgası sona erdiğinde çıktıda bir artış izledi.
Ancak otomobil fabrikaları üretimlerini artırmaya çalıştıkça, mevcut yarı iletken kaynaklarının diğer endüstriler, özellikle de satışlarda patlama yaşayan tüketici elektroniği sektörü tarafından ele geçirildiğini gördüler.

Modern araçlarda yüzlerce çip bulunabilir. Motor kontrollerinde, eğlence sistemlerinde, güvenlik mekanizmalarında, gösterge panellerinde vb. kullanılırlar, bu nedenle kıtlık dünya çapındaki üreticileri üretimi kısmaya zorladı.
Vauxhall bir istisna değildir. İngiltere'deki Ellesmere Port ve Luton'daki fabrikalarının her ikisinde de üretim farklı zamanlarda kesintiye uğradı. Bay Willcox'a göre, etkiler hala hissediliyor.
Bay Willcox, Birmingham'daki Ticari Araç Fuarı'nda BBC'ye yaptığı açıklamada, "Açıkçası üretim yeteneğimizi baskıladı" dedi.


Vauxhall Motors'un genel müdürü Paul Willcox


Vauxhall Motors'un genel müdürü Paul Willcox, otomobil üreticilerinin büyük ölçüde "tam zamanında" dağıtım sistemlerine güvendiğini söyledi

"İngiltere'deki sektöre bu ay bakarsanız, bu yıl büyük ölçüde canlı olan ticari araç satışları - %59 arttı - bu ay %20 düştü ve açıkçası bunun büyük bir kısmı arz kıtlığından kaynaklanıyor. "
Ana şirket Stellantis'in Vauxhall'ın Ellesmere Limanı'ndaki sorunlu fabrikasında yeni bir elektrikli kamyonet serisi inşa etmek için 100 milyon sterlinlik yatırım yapma kararının fabrika ve işgücü için "büyük ölçüde önemli" olduğunu da sözlerine ekledi.
Motor üreticileri, büyük ölçüde "tam zamanında" teslimat sistemlerine güvenirler - bu, parçaların stoklanmak yerine fabrikalara gerektiğinde teslim edilmesi anlamına gelir.

Bu, pahalı depolama ihtiyacını ortadan kaldırır, ancak parçalar gerektiğinde ortaya çıkmazsa fabrikaların durma noktasına gelebileceği anlamına gelir. Ancak Bay Willcox, mevcut krizin bir sonucu olarak tedarik zincirlerinde büyük bir revizyona gerek görmediğini söyledi.
"Bunun bir sorun teşkil ettiğini düşünmüyorum" dedi. "Bence bu sadece bir kriz yaşadığınızda oldukça savunmasız olabileceğinizi gösteriyor."
Otomobil endüstrisinin çok "yalın üretime dayalı" olduğunu da sözlerine ekledi.
"Kısa ve orta vadede bunun değişeceğini düşünmüyorum - belki de dikkatli olmamız gereken bir şey, sözleşme düzenlemelerimiz açısından daha fazla istikrar sağlamaktır, ancak yönetim şeklimizde temel bir değişiklik görmüyorum." iş" dedi.
Bay Willcox ayrıca, Vauxhall'ın ana şirketi Stellantis'in, şirketin Cheshire'daki Ellesmere Limanı'ndaki tesisinde yeni bir elektrikli kamyonet serisi inşa etme kararını da alkışladı.
1000 kişinin çalıştığı fabrika kapanma tehlikesiyle karşı karşıya kaldı.

"Açıkçası çok önemli" dedi. "100 milyon sterlinlik yatırım açıkça iş garantisi veriyor, işgücü açısından istikrar ve İngiltere'nin bu bölümünde açıkça çok önemli olan tedarik zincirine istikrar sağlıyor."
Ancak bu hareketin, endüstrinin bir bütün olarak hızla elektrifikasyona doğru ilerlediği bir zamanda elektrikli araçlar üretecek olan tesisin uzun vadeli geleceğini de koruyacağını söyledi.
 
Üst